Varg, vildsvin och vildkatt

Jag läste ett inlägg på Facebook idag om att man har sett varg i skogarna bakom vårt hus.
(null)

Som om inte det vore nog fick jag ett sms från grannarna att folk har sett vildsvin här också. Spår efter dom finns på ett fält 500 meter från oss. Inte roligt alls. 
Jag har jobbat idag, med bokföringen. Ganska snart kom min lilla hjälpreda. 
(null)
Hon tittade noga på siffrorna och klev på dom för att få den rätta känslan. När något inte stämde klev hon ner på tangentbordet och gjorde ett par ändringar. 
Men man blir trött av att jobba så hon somnade på sin (min) post. 
(null)

(null)
Pärmen blev lite hård efter en stund så då ville hon ha lite mjukare under huvudet. 
(null)
Som ni förstår blev jag inte klar med jobbet idag, men det kommer ju en dag imorgon också. 
Sätta ner katten på golvet?!
Näe, inte när hon är så gosig, Haha. 
Hon har levt rövare idag med, inte bara sovit. Det här är vad som är kvar av en stor äggkartong. Vår vilda Wildis. 
(null)

Efter maten (halv fyra) gick jag ut i stallet. Jag red Sigge och vi tränade på övergångar. 
Stephie kom halv sju,  då var jag kvar i stallet och hade borstat Coppen. 
Han var väldigt pigg idag men gjorde inget "dumt". 
En toast & en kopp te satt gott när jag kom in & nu ska jag sätta på min tråkiga ljudbok. Den jag lyssnar på på nätterna är helt händelselös. 
Man somnar på en gång och det gör ingenting om man missar halva boken. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0