Antibit & tuna sandwich

Sigge har inte så mycket att göra i hagen, så han har börjat gnaga på stolparna. Inte så bra nu när det är så hårt i backen att man inte kan få i några nya om han gnager av någon. 
Idag gickbjag runt och kladdade på antibitmedel överallt så nu får han roa sig med något annat! 
Jag strök några dukar + ett par skjortor och sen tog vi en promenad. Vi gick upp till Målskog först & tittade in till Karin och Maggi som var i stallet. Dom hade precis gjort iordning sina hästar för en ridtur. 
(null)
Maggi och Fia
(null)
Karin och Marc
(null)
Marc
(null)
Fia
Vi gick vidare och gick ca fem kilometer. 
Jag fick ett sms om att jag hade ett paket att hämta på macken så jag åkte dit medan lasagnen stod i ugnen. 
Det var en liten "matta" att lägga framför kattlådan för att slippa få kattsand över hela golvet. Det fastnar ju alltid lite sand under tassarna som sen sprids i hallen. 
(null)
Mattan kan man sen lätt "tömma" & hälla tillbaka sanden i lådan. 
När S kom gick vi till ridhuset med hästarna igen. Det lockar inte så mycket att gå ut i mörka, kalla och halkiga skogen nu tyvärr. Sen är problemet att Tosse inte vill vara kvar ensam i stallet och det är inte så smidigt att gå i djupa snön bredvid honom. 
S red Sigge och jag fick ytterligare fyra km i benen tillsammans med Tosse. 
Till kvällsmat gjorde jag en försvenskad tuna sandwich. Jag åt det en del när jag var i USA och gillar det, men jag byter ut det ljusa mjuka brödet mot knäckebröd. 
Så, vikabröd med smör, sallad och tonfisk blandat med majonnäs. Mums. 
(null)
Det ser inte så aptitligt ut, det ser jag med. Men jag gillar det och det mättar lite mer än en vanlig ostmacka. I USA är det väl typ den vanligaste lunchen dom äter. 
Nu ska jag hoppa i duschen och sen är det sovdags. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0