Återupptaget handarbete

Mer snö har vi fått idag. Stora flingor vräkte ner på förmiddagen samtidigt som det blåste en hel del. 
Inget väder som lockar till att vara ute. Men det blev bättre framåt dagen. 
(null)

Stephie kom vid elva & vi gick till ridhuset med Sigge. Pia var där med sin unghäst Inez och dom var såå nöjda med henne efter att Stephie red henne igår. 
Vi fikade lite innan vi gick till ridhuset en sväng till. S ville prata med en tjej (Wilma) som kom för att hoppa Ruska. Snacket gick bra och det innebär att Wilma ska rida Tosse lite grann. Hon jobbar med hästar på heltid och verkar helt orädd. 
Sen tog vi en PW runt Rickarp-Målskog. 
(null)
Vi såg till och med lite blå himmel. 
B hade maten klar när jag kom in. Jag fick laxsida med kokt potatis och hollandaisesås. 
Jag har känt ett tag att jag måste ha något handarbete eller en ny Diamond painting eller nåt att pyssla/syssla med. 
Idag kom jag på att jag påbörjade att sticka en halsduk för flera år sen. Enfärgad men med typ alla olika sticksätt jag kan, utom flätstickning. 
(null)
Den gör jag klart nu. Det fanns bara ett garnnystan kvar så jag stickar väl tills garnet är slut & sen får den vara den längden. 
Frågan är vad jag gör sen...
Jag har nog nåt gammalt broderi liggande också men det är jag inte så sugen på. Jag får fundera lite till på det. 
Stephie, Tim & Amanda var ute & åkte pulka (fast madrass) på kvällen. Jag var lite sugen att hänga på men kände att jag fick dra mitt strå till stacken och bespara sjukvården extra jobb. Litar ju inte riktigt på att jag inte bryter ett ben eller två...
Nu ska jag gå ut och bädda ner pållarna. 
Good Night
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0