Bye Tosse

Idag åkte Tosse till sitt nya hem. Lite sorgligt för han är ju en väldigt go häst. 
Köparen kom vid elva & ville gärna rida lite här innan dom åkte hemåt. Hon provred ju inte när hon var här sist på grund av att hon hade opererat sin ena fot då. 
S linade honom lite först & sen red E lite i alla gångarterna och det gick jättebra. 
(null)

(null)
Färdig för avfärd. 
Tosse får ett nytt smeknamn nu, hans nya ägare har tänkt ut ett lite mer fancy namn.  Hans riktiga namn är ju Grand Amour så hon kommer kalla honom för Love. Det är ju lite finare än Tosse faktiskt!
Sigge saknar nog sin kompis men han är ganska duktig på att vara ensam. Vi har inte helt bestämt än hur vi ska göra med kompis till honom. Coppen kommer troligen hem om 1,5 vecka och troligen väntar vi på det. Stephie har så mycket på jobbet så det känns dumt att ta in ytterligare en häst. 
Solen sken från en klarblå himmel idag, -10 på morgonen men mer lagom -4 på dagen. 
Vi tog en skogstur med Sigge. Jag red & S gick. 
(null)
Haha, jag tycker att Sigge ser ut som en giraff här och jag som en gammal tant med huckle! 
(null)
Det var en underbar vinterdag i alla fall. 
Tim jobbade en stund och sen åkte han & Amanda skridskor på dammen. S & jag fegade lite & valde att inte åka med & bryta armar & ben. Vi har inte åkt skridskor på jättelänge. 
Det blev rester från gårdagen till middag. 
Sen satte jag mig i soffan en stund & då kom Wilda & ville sova i mitt knä. 
(null)
Hon sov....
(null)
& sov....
(null)
& sov ännu mer. 
Det blev en lååång stund i soffan för man kan ju inte lyfta bort den lilla goa kissen när hon vill sova i knät, haha. 
Jag har varit ute & sällskapat Sigge också och gett honom några extra morötter och hö. Vi får väl skämma bort honom lite extra nu när han är ensam. 
Bosse var snäll & gjorde räkmackor till oss ikväll. Nu ska vi snart titta på Farmen.
Veckan som kommer är full med sjukvårdsbesök. Vi ska få vår andra Covidvaccination och Wilda ska steriliseras. 
(null)

Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0