Hö och nostalgi

Jag släppte ut hästarna före 07 idag. Vi var tvungna att ställa in dom igen vid 12.30 så jag tyckte att dom behövde ut tidigt. 
Stephie red Ruska och Inez på förmiddagen, jag var ute med Wilda och försökte skotta snö samtidigt. Det är inte så lätt för tittar man bort några sekunder så kan hon vara borta sen. Hon går oftast inte så långt från oss men småfåglarna kan få henne att glömma allt annat. 
Stephie & Danne kom in halv tolv & då delade vi på en grillad kyckling. Sen kopplade vi på transporten och åkte till Nässjö, Flisby för att hämta hö. 
Ja det fick bli ett lass hö idag för ensilaget ligger lite dumt till hos dom med tanke på snön. Det är en liten smal skogsväg som sluttar nerför & sen "parkering" på lite mjukt sand/gräs. 
Att ta sig upp därifrån sen med fullt lass ensilage (drygt 1,6 ton) hade nog inte gått idag. 
Alltså bestämde vi oss för hö idag, för det har dom på en annan gård som ligger bättre till. 
Nu är höt uppe på loftet och vi har duschat av oss allt hö vi fick innanför kläderna. 
S, T, D & A köpte pizza och sitter i köket och spelar kort och spel. 
B & jag käkade tacorester och sitter och tittar på Stjärnorna på slottet. 
Igår satt min fina Syster Mia och tittade på gamla kort. Det är ju så kul! Man kan ju lätt fördriva flera timmar med den nostalgin! 
Tack för att du skickade några av korten till mig! Vi är liiite äldre nu än då....
(null)
Curry (Carina) min bästis, jag, Bibbi & Mia
(null)
Bakre raden: Karin (halvsyster) Britt-Marie (brorsans dåvarande fru) & syster Kikki    Främre raden: Jag, syster Mia och halvsyster Maggi. 
(null)
Jag, vår fina Mamma ❤️ & Mia. Mamma i sin vackra, egenhändigt sydda Rättviksdräkt. Den som jag har nu i min garderob. 
Jag fick fler bilder men vi nöjer oss så idag. 
Nu ska hästarna få mat igen. 
Nattinatti 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0