Joggingtur mellan skurarna

Usch vilket väder vi har haft idag. Regn och snöblandat hela förmiddagen. 
Wilda valde att gå ut på trappen, få några regndroppar på sig & vända och springa in igen. 
Vi åkte och handlade istället. 
Bosse har haft mer ont i lederna ett tag så han ville inte ut och gå idag. 
Regnet gjorde ett litet uppehåll mitt på dan, så jag bytte om och gick ut & sprang en sväng. Det är ju väldigt mycket backar här i Bankeryd så hur man än gör åker man på kortare eller längre uppförsbackar.  Givetvis nerförsbackar också men dom är ju lite smidigare! 
Jag sprang ner mot centrum och sen upp mot Torp/ Rickarp. Det innebär ca 1,5 km uppför på mitten av rundan. Jobbigt men sen fick jag avsluta med 500 meter nerförsbacke. 
(null)
Det är ganska grönt här nu igen, mycket av snön har regnat bort. 
Wilda gav mig en kännbar kram när jag kom hem. Hon är lite hårdhänt ibland...
(null)

Efter duschen värmde vi rester & åt. 
När Stephie kom var det dags för Tosse att träna på att vara ensam i stallet. Han har ju inte behövt vara själv sen vi hämtade hem Coppen
Stephie gick till ridhuset med Sigge och jag höll Tosse sällskap i stallet under tiden. 
Han gnäggade lite och gick runt i boxen men var ganska lugn ändå. Jag hann putsa ett träns, ett par ridstövlar och städa ryktlådan. 
Vi har ätit grillad kyckling ikväll med pommes och skagenröra. 
(null)

Sov så gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0