Lite shopping, pw & mys

Idag var det dags att åka & shoppa lite, det är inte ofta det händer nuförtiden. 
Jag åkte till City Gross för att köpa tillskott till hästarna. Både Harmoni och Focus behövdes, sen blev det lite mat och årets första semlor också. 
Nästa stopp blev Hööks där jag köpte en ny kvast och pluppar till broddhålen. 
Till sist gick jag in på Charlies inhandlade snabbputs och pälsglans, det var mest hästgrejer som saknades. 
Vi åt semlorna när jag kom hem (inte så gott). 
 Sen tog vi dagens pw eller promenad kanske det ska kallas. Bosse orkar ju inte gå jättefort men han har fått upp farten lite sen vi började i alla fall. 
Kjell kom när vi kom hem, dom skulle kolla nåt med tågen så vi fick vänta lite med maten. Jag tog en macka & satte mig i soffan. Då kom Wilda & la sig i mitt knä & sov. Så mysigt. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Jag fick lyfta ner henne till slut för att gå ut & ta in hästarna. 
Vi åt torskrygg med potatis & rivna morötter idag. 
Stephie blev jättesen på jobbet så det slutade med att hon skickade hit Danne som tog med Tosse till ridhuset medan jag red Sigge. 
Sigge var lika trött som Wilda, han låg också och sov när jag kom ut. 
(null)

(null)

(null)
Vi myste en stund innan vi satte fart. 
Ridningen gick ganska bra, idag funkade både gas och broms och det underlättar! Gasen brukar alltid funka men inte bromsen, haha. 
Nu sover han nog igen, eller tuggar på sitt natthö. 
Jag ska också lägga mig. Ute snöar det igen..  Ska försöka gå upp i tid & skotta lite åt Tim & Amanda innan dom ska till jobbet. 
God natt
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0