Övning ger färdighet + kontrakt

Igår skrev Tim & Amanda äntligen kontrakt på en lägenhet. Det blev en trea i lite renoveringsbehov på öster i Jönköping. 
Så skönt för dom att äntligen få nåt eget igen!
Stephie skulle rida en annan häst idag som står i ett nybyggt stall med ridhus vid Labbarp. Jag har inte varit där & sett hur det blev så jag åkte med. 
Vad fint det var! Jättefint stall och 20x60 ridhus med fibersand. 
Ägaren till hästen Stephie red ville att hon skulle lära den byten. Svårt att göra på ett ridpass men dom jobbade på och fick till några rena byten till slut. 
(null)

(null)

Det krävs ju ganska mycket träning innan bytena sitter så det är bara att öva vidare. 
Vi gick in & fikade hemma innan vi gick ut och red Sigge med. Tosse fick öva sig på att stå själv i stallet under tiden. 
Han lär sig nog det med, idag gnäggade han några gånger & gick runt i boxen men var lugn annars. 
Vi åt spagetti med köttfärssås tillsammans med Tim & Amanda. 
Sen tog jag en PW när det hade mörknat. Gick ungefär samma runda som jag sprang igår. 
(null)
Fint ljus i tunneln under vägen! 
Stephie fick en film på Coppen häromdagen. En när Ellen travar runt på honom och det går bra! 
(null)

Nu håller vi verkligen tummarna för att han håller och att allt går bra. 
S kom tillbaka på kvällen så vi har nattfodrat hästarna tillsammans. 
Slut för idag. 
Sov gott
Kram ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0