Promenad och akrobatik

Anette tog hand om hästarna i morse så jag låg kvar i sängen till tjugo i nio. 
Wilda tyckte att vi var lite långsamma med frukosten så hon gick ner och jamade klagande att hon ville gå ut. 
Hon gillar när vi kastar små pinnar åt henne. Gärna upp i luften så hon får hoppa & fånga dom. Oj, vad hon hoppar! Jättehögt! 
Det är svårt att se på bilder men jag har försökt "klippa" några ur en film. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Bilderna kom i lite konstig ordning men hon är  en riktig akrobat! 
Efter kaffet tog vi en promenad i det kyliga vädret, det var runt nollan mitt på dagen, sen har det sjunkit till någon minusgrad. 
(null)
Vi värmde lite soppa till lunch, gott med något varmt när det är kallt ute. 
Stephie kom vid två. Jag red Sigge i skogen, men eftersom han har varit väldigt pigg det sista och vi inte vill att något ska hända (sjukvården har ju mer än nog med annat just nu) så höll Stephie i ett grimskaft för säkerhetsskull. 
(null)
Han var snäll idag och höll sig i skinnet. 
Vi gick över till ridhuset en stund sen för att titta lite när Ruska hoppade. 
Vi satt faktiskt på nyårsafton och konstaterade att ingen i familjen har brutit något på hela 2020. 
Rekord? ! 
Bosse bröt ju benet i början av december 2019 men sen har vi hållit oss hela! Och så ska det fortsätta, hoppas jag, vi har verkligen haft vår beskärda del av frakturer. 
Bosse gjorde räkmackor på kvällen. 
(null)

Wilda blev som vanligt helt tokig när hon kände lukten av räkor! Hon älskar räkor. 
Stephie kom hit igen vid kvällsfodringen. Vi passade på att longera Tosse också. Imorgon kommer Anna och ska rida honom igen. 
(null)

Bäst att hoppa i säng. Jag ska släppa ut vid sju imorrn så att dom hinner vara ute lite innan Anna ska rida. 
Good Night 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0