Pulkaåkning och familjemiddag

Anette tog hand om hästarna i morse. Hon är ju så morgonpigg så redan 06.30 var dom ute. 
När jag hade kammat mig och ätit frukost tog jag fram köttet vi skulle ha till middag. 
Jag tyckte att det var dags för en familjemiddag igen & det önskades boeuf bourguignon. Jag hade köpt fransyska, som var riktigt fin, skar iordning den och stekte det. Sen fick det stå på och puttra medan vi gick ut i stallet. 
S red Sigge och jag promenerade med Tosse. 
(null)

När hästarna var utsläppta igen gick vi bara in och bytte om och tog diverse åkdon och gick till en backe och åkte pulka. 
Alla var med utom Bosse. 
(null)

Det är ett tag sen jag åkte senast men det är kul! Vi åker på ett fält, där inga andra åker så det var en hel del snö. Den fick man ju i ansiktet, innanför jackan och så vidare. 
(null)
Det syns inte på kortet men jag hade fått snö i hela ansiktet. 
(null)
Tim the seal. 
(null)

Jag gick hem lite tidigare än dom andra och skalade potatis, gjorde sallad och tillsatte dom sista ingredienserna i grytan. 
När dom andra kom hem var maten nästan klar. Vi gjorde potatismos till grytan och alla blev mätta. Amanda & Tim bakade en kladdkaka till efterrätt och sen spelade vi en sexmannaCanasta. Det blev tjejerna mot killarna. Vi tjejer vann. 
Vem som var/är sämsta förloraren? Bosse, som vanligt.. herregud det är ju bara ett spel! 
S och jag nattfodrade tillsammans innan dom åkte hem. 
På ljudboksfronten lyssnar jag just nu på två olika böcker. En på dagen, Löparen, och en annan på natten. Löparen är bra och spännande och utspelar sig på Singö där släktingar till oss hade stuga. 
Boken jag hör på på natten är varken bra eller spännande. Perfekt för då somnar man lätt! 
Det har varit en bra dag, jag älskar att umgås med våra fina barn med respektive. 
Nu är det sovdags igen. 
(null)

Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0