Snöskottning

God kväll. 
Ikväll lyser månen fint över Kolaryd. 
(null)
Älskar kameran i min nya mobil, IPhone 12 mini!
I natt hade det snöat en massa igen. Pust. 
Jag gick ut vid sju och började skotta gården. Ville få undan lite innan Tim & Amanda skulle iväg till jobbet. 
Jag kan tänka mig hur mycket dom längtar in till sin lägenhet i stan nu där man slipper skotta en massa snö! Haha 
Jag skottade nästan en timme innan jag släppte ut hästarna. Dom har varit lite busiga idag, troligen på grund av det kyliga vädret. En häst hos Pia (grannen) har tydligen hoppat ur sin hage två gånger idag! 
Kvart över nio fick jag äntligen frukost, jag drack två fulla koppar te idag efter snöskottning och mockning. 

(null)

Jag åkte till Ica sen. Hade ett paket att hämta och lite mat behövde handlas. 
I paketet var det fårskinn att sätta på tyglarna. Sigge har fått lite skav på båda sidor om halsen, det är bara pälsen som är borta, men nu ska det bli mjukt och skönt för honom.  Middagen idag bestod av fläskkotletter. 
Hästarna fick gå in vid halv tre eftersom dom inte var helt lugna. Det är ganska knöligt i hagarna, inget bra underlag att springa på. 
Jag fortsatte att skotta sen, tyvärr verkar det som om det blir samma procedur imorgon. Det ska snöa i natt med. 
S hade en elev plus en häst att rida inne hos Pia. Sigge fick vila, jag gick bara ut och borstade Tosse innan vi kvällsfodrade tillsammans. 
Time to sleep 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0