Snöskottning

Jaha, då är det vinter i Bankeryd. Vi har fått mycket snö, cirka en decimeter blötsnö. 
Jag skottade mig ut till stallet. 
Jag passade på att brodda Sigge innan jag släppte ut dom. Det är ju lite trevligare att brodda torra & varma hovar än kalla & blöta. Däremot gick det bara att få i två brodd i varje för Sigge har slitit skon i tån så dom hålen lyckades jag inte gänga iordning. 
Det blev mer snöskottning efter frukosten. Jag försökte ta några bilder när Wilda busade i snön men det var inte lätt. Hon är ju sällan stilla...
(null)

(null)

Efter kaffet fick Sigge gå skogsrundan. Tur för mig att jag fick rida, Stephie var ganska trött efter att ha pulsat runt i snön. 
(null)

Det har varit en lugn eftermiddag & kväll.        Vi har precis ätit varsin toast & nu ska hästarna få sitt natthö. 
God Natt
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0