Söndagsstek och spel

Jag gjorde stallet klart (som vanligt) och la in nytt spån i båda boxarna innan jag gick in & åt frukost. 
Jag tömde också musfällorna (!) Jag gillar det inte, i alla år har jag bett Bosse göra det men nu gör jag det själv. 
Enligt många är det ett riktigt musår i år, en vi känner har tagit över 200 möss i sitt kök 😱
Vi har hittills fångat sex små möss i stallet. 
Förra året var det värre, vi fick ju många ensilagebalar förstörda av mössen då. 
Stephie hade massage bokad hos Yvonne klockan ett men innan dess hann vi ta ut Sigge i skogen. 
(null)
Det är fortfarande snö bitvis inne i skogen. 
Jag satte en stek på spisen innan vi drack kaffe. 
Maten räckte till alla men Danne åt hos sin mamma idag och Tim hade två husvisningar som tog hela eftermiddagen. Så vi åt i omgångar så att säga. 
Efter maten spelade vi spel och kort. Först "tågspelet" två gånger och sen när Tim kommit hem blev det en omgång sexmannacanasta. Det var jämt men killarna vann. 
(null)

Nu är det läggdags igen. Dagarna går så fort, jag tycker inte att jag hinner någonting. 
(null)
Gosan ❤️
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0