Spån och sjuksköterskebesök

Det var lite tomt i stallet i morse när inte Coppen var där. Tosse verkade sakna honom för han gick ner mot Coppens hage innan han ställde sig och åt sitt frukosthö. 
Wilda tyckte att det var för kallt ute idag. Hon var ute en liten stund men satt mest och kurade nära husväggen eller i lä någonstans. Ganska snart sprang hon till förre och ville gå in. 
Vi skottade lite snö som hade blåst fram inatt, det hade nog inte snöat så mycket men blåst en massa. 
Inatt ska det bli -8 grader, brrr vad kallt. 
Efter fikat åkte vi ner till Kullbergs hyvleri (fd Bankeryds Trä) och hämtade spån. Vi fick med oss 18 balar så nu klarar vi oss ett tag igen. Det brukar gå åt en bal i veckan per häst. 
Falukorv i ugn brukar vara gott tycker jag, om inte falukorven har varit fryst innan! Då får den nån slags bismak som jag inte tycker om alls. Så jag åt bara en halv falukorvsskiva, en potatis och lite "tomatsås". Blev väl inte jättemätt precis. 
Sen hade jag sån tur att Tim & Amanda gjorde stuvade makaroner till kvällsmat och jag fick äta också. 
Stephie red Inez först och hade en elev efter det. 
Lisa ringde mig & hade återigen fått en dos vaccin över & erbjöd mig att få den. Hon jobbar övertid varje dag nu och dök upp vid tjugo i sju. 
(null)
Så skönt att ha fått första sprutan nu! Hon lämnade en EpiPen för säkerhetsskull om nån allergisk reaktion skulle uppstå. 
Jag känner ingenting av sprutan, Bosse hade lite ont i armen ca ett dygn efter. 
Vi tog med både Sigge & Tosse till ridhuset vid halv åtta. S red Sigge medan jag gick med Tosse. Vid åtta kom Wilma och red Tosse. Hon både travade & galopperade en del och det gick jättebra. Så skönt. Det tråkiga är att dom från Karlstad avbokade lördagens provridning ikväll... Dom har visst hittat en annan häst..
Vi får hoppas på nån av dom andra som har hört av sig. 
Jag tog några bilder när Wilda busar med Bosses tröjbeklädda arm/hand. Hon ser helt tokig & galen ut på den sista, haha. 
(null)

(null)

(null)
Knasiga Wildis! 
Time to sleep. 
Kram på er ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0