Städning och gamla brev

Igårkväll bad Bosse mig titta vad Wilda gjorde bakom sovrumsdörren. Jag upptäckte då att min garderob var öppen en decimeter. 
Det räcker ju gott och väl för att kissen ska ta sig in. 
Jag satte mig på huk och tittade in men såg henne inte... titta upp, sa Bosse då.. 
(null)

(null)
Hmm, jag i undrar vilka kläder hon har satt klorna i för att komma dit upp..
Klockan två vaknade både B & jag av ett pipande läte. Det pep med jämna mellanrum så som brandvarnare gör när batteriet börjar bli dåligt. 
Problemet var bara att vi inte hittade vilken brandvarnare det var dom pep. Till slut kom vi fram till att det lät ifrån Tims rum. Men där ville vi inte gå in eftersom dom sover där. 
(Tim har fått så ont i ryggen av bäddsoffan ute i uthuset så dom sover i sin säng som står i Tims rum) 
Vi tänkte väl att dom skulle vakna av pipet och plocka ner brandvarnaren, men det hände aldrig. Så till slut gick B inbich fixade den så att vi kunde somna om till slut. 
T & A har inte hört eller märkt något!
Jag städade & dammsög nerevåningen innan vi gick ut med Wilda. Det var nästan lite vårkänsla på förmiddagen. 
(null)

(null)
Wildis gillar att leka med vattnet som droppar i stuprören. 
På baksidan av poolen är det fortfarande vinter med en snökjol på pooltaket. 
(null)

När jag hade städat övervåningen också så gick jag ner och tog fram gamla brev och läste. Det var mest från min Syster Mia men även från syskonbarnen och någon kompis. 
Jättekul att läsa men det var en del mysterier också. Mia tackar i ett brev för att jag har skickat säckarna och skriver att Inge ska betala. Jag fattar ingenting! Sen är det något trosmysterium i ett brev, haha. 
Jag tog in hästarna halv tre och gjorde iordning Sigge. Anette kom klockan tre & då borstade vi Tosse med. A var snäll och gick med Tosse i ridhuset medan jag red. Stephie jobbade länge idag också. 
Sigge var snäll, Tosse var däremot ganska tossig. 
Nu ska dom få sin nattamat & sen ska vi sova. 
(null)

God natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0