Utryckning & kanelbullar

Jag vaknade av att mobilen ringde. Det var Pia som hade lite panik, hennes häst hade rullat fast i boxen igen. 
Det är andra gången jag hjälper henne. Idag var det lite svårare att få Inez på rätt köl. Hon är dräktig också så hon blir ju tyngre och tyngre. 
Men vi lyckades till slut. 
Våra hästar gick ut vid kvart i sju.                     När dom vanliga morgonsysslorna var klara gjorde jag en bulldeg som fick jäsa medan vi var ute med Wilda en stund. 
Till kaffet sen åt vi nygräddade kanelbullar. 
(null)

Det har växlat mellan snö och regn idag. Vi blev ordentligt blöta på vår promenad. 
(null)
Vi har en hel del snö kvar trots regnet. 
(null)
Jag "glömde" mössan när vi gick så jag var dyblöt i håret när vi kom hem. Det var lika bra att duscha och tvätta håret direkt. 
Vi åt biff med potatis idag & sen satte jag mig i soffan en stund för att sticka klart halsduken. Efter en stund kom Wilda igen & ville sova i mitt knä. 
(null)

(null)
Lilla skruttan. 
Stephie har så mycket på jobbet nu så hon hann inte rida idag. Eftersom Tosse inte vill vara ensam i stallet kan jag inte ta Sigge och gå själv. Imorgon kommer Anette och går med Tosse, för Stephie måste jobba över då med. Dom har högsäsong på EY så det är mycket övertid nu framöver. 
Bosse gjorde risgrynsgröt på kvällen. 
Ni får några Wilda-bilder till. 
(null)

(null)

Nu ska jag gå ut i stallet igen. 
Sov så gott
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0