Vaccinationer och tandkoll

Jag gick upp vid sju & släppte ut hästarna. Vädret var inget vidare, snö och blåst. 
Jag fixade stallet & la in nytt spån innan jag gick in och kammade mig och åt frukost. 
Efter att ha varit ute & busat lite med Wilda i snön tog jag in hästarna igen kvart över elva. 
Jag sadlade Sigge och gick till ridhuset i snöyran. Jag joggade honom i 40 minuter, han var väldigt pigg men snäll. 
När jag kom tillbaka till stallet & Sigge var klar borstade jag båda dom andra. 
(null)
Coppen var så gosig när jag borstade honom men hopplös att fota. Han är alldeles för nyfiken på mobilen! 
Veterinären, Enar, skulle komma klockan ett för att göra en vetcheck på Sigge och vaccinera + kolla tänderna på alla tre. 
Dom (Enar och Julia hans assistent) blev lite försenade så jag hann springa in och fika lite. Kaffe och två riskakor som jag sen klarade mig på fram till halv fem. 
Stephie var snäll & kom för att springa med och longera Sigge. Han är inte lätt att hantera från marken så att säga. Jag red ju innan för att han förhoppningsvis skulle vara lite lugnare men det hjälpte visst inte. Han for runt & bockade & busade på linan. Det funkar ju inget vidare när Enar ska titta om han travar rent. 
Det slutade med att han fick en skvätt lugnande & då kunde han trava snällt. Han hade en ytterst liten böjprovsreaktion på höger framkota. Inget som behandlades men som ska kollas upp igen om några veckor. 
Sen fixades tänderna på alla tre och dom fick sina vaccinationer. 
(null)

Halv fem lämnade jag tre halvsovande killar i stallet och hickning och åt. Bosse hade gjort crêpes idag. 
Det har hänt en hel del annat gällande hästarna idag också. Efter diskussion med Enar bestämdes det att Coppen ska åka till hans ställe där hans fru ska försöka att rida igång honom. Hon jobbar med sånt. Samtidigt kan ju Enar ha lite koll på honom under tiden. 
Det blir jättebra. 
Tosse är ute på annons nu. Han ska säljas om rätt köpare dyker upp. S fick flera svar direkt på annonsen och det kommer några redan på lördag och tittar. 
Wilma som S pratade med igår kommer och rider Tosse onsd, torsd & fredag och visar honom sen för spekulanterna på lördag. 
Det är mycket nu! 
Bäst att sova så man vaknar i hyfsad tid imorgon. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0