Vita vidder, kycklingfajitas & canasta

Klockan blev mycket igår kväll så jag orkade inte skriva. 
Det var riktigt kallt på morgonen -10 grader. 
Det är längesen det var så kallt här. 
Wilda fick bara vara ute en liten stund, vi försökte hålla henne i rörelse den stunden hon var ute. 
(null)

(null)

(null)
Snön har gjort fina mönster på muren. 
Solen tittade fram så vi tog en promenad efter kaffet. Vi kom på att vi hade glömt köpa den vita kebabsåsen som vi skulle ha till kvällens kycklingfajitas. Så vi gick in till centrum & Ica & köpte den. 
(null)

(null)
Vi åt sparrissoppa när vi kom hem igen.  
Sen förberedde jag kvällens kyckling och hängde tvätt & plockade lite här hemma. 
När S kom gick vi ut i stallet och började med att snygga till Tosse lite. Manen rycktes inför visningen på lördag. En tjej från Växjö kommer  & tittar. 
Vi tog med båda till ridhuset och S hann rida Sigge innan Wilma kom för att rida Tosse. Det gick jättebra idag också, Wilma är helt orädd och rider mjukt & fint. 
(null)

Tim, Amanda och Bosse hade gjort klart kvällsmaten så vi åt direkt när jag kom in vid 21. Tim var sugen på att spela canasta efter maten så det gjorde vi trots att vi gäspade alla fyra. T & A vann...
Nu är det ny dag, lördag, stallet är klart, hästarna ute & jag har ätit frukost. Snart dax att ta in pållarna igen & göra dom iordning för ridning & visning. 
Vi hörs ikväll igen. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0