Dagens skörd & pengarna i sjön

Jag ägnade växtligheten lite tid på förmiddagen. Klippte & plockade bort vissna blad & blommor. 
Skördade två fina (?) gurkor också. 
(null)

Det kom en riktig åskskur när vi drack kaffe men sen såg det ut att klarna upp så jag tog min lilla hink & gick ut i blåbärsskogen. 
Jag har en bit att gå & himlen mörknade ganska snart igen. Det låg inte många bär i hinken innan regnet började droppa. Då det mullrade ordentligt också fick jag vända hemåt igen. 
(null)

(null)
Jag hittade mer hallon än blåbär idag. Allt fick hamna i frysen, att tas fram & göra smoothies av framåt hösten. 
Vi åt fläskkotletter idag med god färskpotatis som växt hos grannen,  Åke är alltid snäll och delar med sig. 
Direkt efter maten åkte vi till Ica & handlade lite mat inför Bosses födelsedag. 
Stephie hade kommit hem från Mickan, där hon ridit tre hästar, när vi kom tillbaka. 
Vi gick ut i stallet och sadlade Sigge. Min tur att försöka rida igen…. men det funkar verkligen inte. Jag kan inte rida Punkt. 
Så nu har jag slängt en massa pengar i sjön..
Löst licens och anmält till två tävlingar. Men men, jag kan absolut inte starta så det är bara att stryka sig & aldrig anmäla igen. 
(null)

Vår söta Sigge. 
Jag får väl ha honom som gosedjur istället. 
Sov så gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0