Svettigt & bad i Vättern

Fy tusan vad varmt det har varit idag. Minst 30 grader & ingen blåst plus jättefuktigt. Stephie och jag släppte ut hästarna vid åtta, Sigge sprang lite, ville väl visa upp sig men han lugnade sig snabbt. 
(null)

Dom fick faktiskt gå in igen redan 10.30 på grund av värmen. Bea var blöt på halsen under manen, så varmt var det. Vi duschade av henne innan dom fick gå in och äta lunch. 
Vi packade en strandväska och åkte ner till Vättern en stund för att kyla av oss. Poolen ger inte mycket svalka nu med sina 32 grader. Wilda såg till att packa sig själv så att vi inte skulle glömma henne hemma. 
(null)

Det var skönt nere vid vattnet, det fläktade lite och var halvkallt att doppa sig. Skönt. 
(null)

(null)

(null)

På vägen hem stannade vi till och handlade. Sen åkte vi hem och lagade mat. Hel laxsida med färskpotatis. Stephie och Danne åt också och dom hade plockat jordgubbar som vi åt till efterrätt. 
Wilda tyckte att glasskartongen var sval & skön att sitta i. 
(null)

Sen var det dags för ridning i värmen. Jag blev ganska svettig kan jag lova, Sigge med, han fick duscha efteråt & jag med ! 
Stephie och Danne köpte kantareller när dom var iväg idag. Dom gjorde vi en god västerbottenostpaj av som blev mums till kvällsmat. 
(null)

Dax att sova. 
God natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0