Ut med mattan & lite regn

Klockan ringde 06.15, mitt vanliga morgonfix tar ca 1,5 timme. Vid åtta var jag klar att åka till lägenheten med Amanda. 
Vi började med att tapetsera i hallen, det flöt på ganska bra. 
Sen drog vi bort mattan i sovrummet (en "plastmatta") Usch och fy vad det luktade…
Vi fick ställa upp korsdrag i hela lägenheten. 
Mattan fick vi dela i fyra delar med en tigersåg för att orka bära. 
(null)
Sovrummet sett från balkongen 
(null)
Vid tolv åkte vi hem och matade hästarna och oss. Vi hade mat kvar från igår som vi åt.        Sen tog vi med släpkärran och åkte till lägenheten igen & lastade mattan och en del annat skräp & körde till sortergården. 
Tillbaka i lägenheten satte vi upp ett par tapetvåder till innan jag åkte hem för att ta in hästarna. 
Amanda hade lite spackling och slipning kvar att göra så hon stannade. 
Stephie kom hem ungefär samtidigt som mig (hon hade ridit tre hästar hos Mickan) 
Jag tog en kopp kaffe och Stephie åt lite innan vi gick ut och red ut med Sigge. Vi blev lite stressade av vädret, det såg mörkt på himlen och vi såg blixtar. Men vi hann runt & tillbaks till stallet innan det började regna som tur var. 
Nu blev det inte så mycket regn (tyvärr) vi var nog i utkanten av ovädret, annars hade vi behövt lite rotblöta här. Det är riktigt torrt. 
Enligt väderappen kommer vi få så vi tiger under veckan, redan i natt ska det regna en hel del. 
Här kommer ett par Wildabilder, olika sovplatser. 
(null)
När hon sovit en stund i sin koja blir det troligen väldigt varmt så då släpar hon sig ut till hälften och sover vidare så. 
(null)
Om man inte är höjdrädd alls kan man lägga sig på takstolarna och sova… Hon vaknade till när jag kom för att fota. 
Jag väljer nog min sköna säng som sovplats ikväll, har inget behov av höghöjdssäng eller dylikt! 
God natt på er
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0