Bommar, Lekeryd & vaccin

Idag fortsatte jag operation omplantering av dom gröna växterna som mot alla odds finns kvar inne i huset. Wilda har ju förstört och rivit ner väldigt många. 
Efter kaffe med yatzy sadlade jag Sigge och gick till ridhuset och la fram lite bommar. 
Tre travbommar på ena halvan av volten och två galoppbommar på den andra halvan.  (null)

(null)
Vi hade lite olika åsikt om hastigheten över galoppbommarna först men det löste sig ganska snabbt. 
Vi var båda svettiga när vi var klara. 
Vi åt köttfärslimpa med färskpotatis till (sen) lunch. 
Bosse åkte sen till flygklubben och jag blev hämtad av S & vi åkte till Mickan i Lekeryd. 
Mickan är gravid och S ska hjälpa henne och rida några hästar framöver. 
Idag red hon femåriga B, en jättefin häst! 
(null)

(null)

(null)

Vi hjälpte till att ta in ett par hästar också, jag tog in lilla söta trollet Nemo
(null)

(null)

(null)

När vi stod och pratade efteråt ringde Lisa till Stephie. Hon hade fått fem vaccindoser över och undrade om Stephie & Danne ville ha. Sen ringde jag Tim & hörde om han och Amanda ville ha med. 
Det fanns ju en dos till och vi frågade Mickan om hon ville ha men hon avböjde då hennes graviditet inte är okomplicerad. Men hennes kille Kim ville gärna ha, så han hakade på och körde efter oss hem till Lisa & Peter. 
Det kändes extra bra att han nu hinner bli färdigvaccinerad innan dom ska åka ner till Lund för att föda där. 
(null)

(null)
Fin vaccinplats ute i solen med fin Vätterutsikt. 
Idag hade dom vaccinerad 1 500 personer på Elmia , bra jobbat! Här är det födda -81 som får vaccin nu. Enligt Lisa är denna åldersgruppen räddare & "mesigare" än dom äldre har varit. 😂 
S & jag nattfodrade tillsammans innan hon körde hem för att jobba lite till...
Sovdags 
(null)

God natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0