Bra ridning & försök att få bort vinkultur

Stephie kom när jag hade ätit frukost. 
Vi tog in hästarna och gjorde iordning båda två. Jag red DR idag med & han var betydligt mjukare idag än igår. Gjorde en del byten också som han gör bra. 
Men det var varmt, vi var helt svettiga alla fyra efteråt. 
(null)

(null)

Hästarna blev avtvättade och jag tog en dusch. Stephie åkte vidare efter att ha ätit lite lax och potatis från igår. Hon skulle rida två hästar till hos Mickan. 
B & jag drack en kopp kaffe & sen åkte vi till Rusta för att köpa markiser till uteplatsen.  Det var nedsatt pris och beställningsvara men tyvärr var det slut..
-Va?!
Det är ju beställningsvara?!
- Ja, men det finns bara ett visst antal på vårt centrallager & tyvärr är dom slut. 
Inte kul. 
Vi trodde att om man beställde så fixar dom fram dom, tillverkar dom liksom. 
Men inte det. Det blev inga markiser till oss. 
Vi åkte hem igen och åt rester från igår. 
Efter maten fixade jag en del i stallet och tog in hästarna. Sen klippte jag gräset där inte automowern tar. 
Huset luktade fortfarande vin och golven var flammiga och lite "sträva" att gå på efter Wildas vinincident igår. Så jag tog fram skurmoppen och skurade flera gånger på dom drabbade ställena. Jag fortsatte och skurade alla golv sen. Nu luktar det såpa istället, mycket bättre! 
Det var svettigt så jag får duscha en gång till. 
Dags att nattfodra och bädda i dom rena lakanen i sängen. 
Sov gott 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0