En skön sommardag

Jag har haft en rätt lugn& skön dag. 
Bosse och Tim åkte till lägenheten vid åtta så jag fick ta ut Wilda. Jag kan ju säga att jag är ganska trött på att passa katten ute…. Jag är redo ty släppa ut henne och hoppas på det bästa. Låter det hemskt? 
Vi har haft katter sen vi flyttade hit 1988, det har varit stallkatter som har "skött sig själva" vi har bara gett dom mat och kärlek. Sen kom Sigge, som fick sova inne men gick ändå ut och in som han ville. 
Och så nu lilla Wilda som ska "vaktas" ute 1-2 timmar per dag. Bosse vill absolut inte att vi släpper henne helt lös utan uppsikt ute, han är rädd att hon ska bli överkörd (som Sigge) eller rymma & gå vilse. 
Jag vattnade blommorna i rabatten & det tyckte Wilda var jättekul så hon hoppade rakt ner i den blöta geggiga jorden. Hon blev väldigt skitig så jag var tvungen att tvätta av henne under kranen ute. Hon gillar ju aldrig när man håller fast henne så det var lättare att låta henne sköta tvätten själv. Det gillade hon! 
(null)

(null)

(null)
Sen låg hon en lång stund och tittade på myrorna som invaderar våra slipers just nu. 
(null)

Bosse och Tim kom hem strax före elva och stressade in i duschen båda två. Tim skulle jobba han hade visningar hela eftermiddagen och Bosse hade möte på flygklubben. 
Jag tog cykeln till Ica och handlade mat till oss allihop. 
Vi grillade kyckling och gjorde en plåt med färskpotatis, morötter, palsternacka, paprika och cocktailtomater. Till det åt vi vitlöksbröd och tzatziki. 
Stephie kom hem från Mickan lagom till maten. Hon red två hästar där idag. 
Vi blev så mätta så vi la oss i solen en stund innan vi tog ut Sigge på en skogstur. Min tur att rida idag. 
(null)

(null)

(null)

När tim och Amanda kom hem vid 19-tiden hade jag lagat samma mat till dom, det är ju godast nygrillat och nylagat. 
Bosse och Wilda är trötta ikväll, W har Bosses hand som huvudkudde. 
(null)

Jag ska gå ut och natta hästarna & sen ska jag också sova. 
God natt
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0