Hovis och vilda Wildis

Jag gick upp klockan sex idag och släppte ut hästarna. 
Halv tio tog jag in dom igen och borstade av båda innan Rolf, hovslagaren, kom klockan tio. 
Det var bara Sigge som fick nya skor idag, Rolf kommer tillbaka på onsdag och skor DR. 
Sigge var lycklig när han fick gå ut i hagen igen. 
(null)

Wilda fick gå ut "sent" idag för Bosse ville se dom extra nyheterna angående regeringen Lövens eventuella avgång. 
Hon är ett riktigt vilddjur om man ger henne lite motstånd och kamp med longeringspisken. 
(null)
Windögda Wilda
(null)

Sen ville hon in i verkstaden och sitta på motorcyklarna och helst hoppa upp på caben. 
(null)

(null)

Vi var & handlade en snabbsväng innan jag gick ut i stallet och borstade båda hästarna igen. Stephie var hos Yvonne och fick massage efter jobbet När hon kom hade jag Sigge klar för en uteritt. Det är så mycket insekter ute & Sigge gillar dom inte så vi höll oss på vägarna, i skogen är det ännu värre. 
Det var dags att sätta igång Rosso idag med. Han var ju behandlad när han kom tillbaka för två veckor sen och har bara promenerats och longerats lite sen dess. 
Stephie linade  honom ett par varv och red sen en liten stund i skritt och trav. 
Det har inte hänt så mycket idag. Det har varit lite kallare, lite molnigt och det har regnat lite. 
Nu ska hästarna få sitt natthö. 
God natt
Kram ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0