Morgonridning & Plantering

Stephie tar ju hästarna på fredagsmorgnarna men jag gick ändå upp tidigt. 
Klockan åtta var båda hästarna klara för ridning och Alice körde in på gården med sin lilla hästlastbil. 
Medan Alice tränade DR för Stephie red jag Sigge. Han kändes rätt fin så jag var nöjd när vi var klara. 
Stephie åkte hem till sig direkt efter träningen och jag hjälpte Alice att tvätta den svettiga DR. Sen lastades DR och dom åkte hem till Växjö för att tävla i Tingsryd i helgen. 
Sigge blir ensam i stallet till söndagkväll.
Som tur är är han ganska duktig på att vara själv. Han fick lite extra gräs och verkade nöjd med det. 
(null)

Bosse åkte iväg på motorcykeln med Kjell redan vid åtta så det blev mitt "jobb" att ta ut Wildis. Vi var ute i det fina vädret i två och en halv timme. Jag tog med kaffe ut och sen tränade jag lite och rensade ogräs, den ständiga sysslan. 
Till lunch åt jag en kycklingsallad. 
Efter maten åkte jag först till Backamo blomsterhandel för att köpa blommor till urnorna på uteplatsen både på fram och baksidan. Sen åkte jag till Ica och handlade lite mat. 
Stephie mötte mig på Ica & när vi hade varit hemma med maten och blommorna åkte vi till Habo för att hämta ut ett paket som konstigt nog levererats dit. 
Det var vinnartäcket från 50+ tävlingen, ett jättefint kombitäcke. 
En promenad blev det när vi kom hem och efteråt åt vi glass på uteplatsen. 
(null)

(null)

(null)

Stephie och jag planterade blommorna sen. Plus tomater, gurka och squash. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Så nu är det fint därute. 
Nu ska Sigge få lite mat och sällskap. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0