Morgonritt, myror och värme

Klockan ringde 06 och Stephie & jag sågs i stallet vid kvart över. Det var redan +19 grader då men väntades bli över +30 grader på dagen. 
Det var hyfsad temperatur i ridhuset så dom slapp svettas alltför mycket. 
(null)

(null)

(null)

När stallet var klart & hästarna hade nytt kallt vatten i hagarna gick jag in & åt frukost och stackars Stephie åkte hem för att jobba. 
Wilda var ganska slö ute i värmen, hon valde att ligga i skuggan långa stunder. 
(null)

Jag gick ut i stallet igen sen och putsade sadel och träns inför Cillaträning imorgon. 
(null)

Vi har fått ett krypande problem här. 
Vår granne grävde bort (??) en myrstack för ett tag sen. Dom har en stor gammal granhäck så myrorna har haft gott om byggmaterial. 
Nu har myrorna bestämt sig för att flytta in till oss 😱 Katastrof! Dom vill bo i våra slipers som kantar gräsmattan. Alltså det är äckliga mängder med stora myror. 
Jag har ägnat flera timmar åt myrbekämpning idag. Hur jag har gått tillväga tänker jag inte säga men vanligt myrmedel hjälper inte! 
Jag tog en pw innan maten. Bosse åkte & handlade plus hämtade nåt paket & köpte då med varsin räksallad hem. Gott och lagom med en sallad när det är så varmt. 
(null)

Stephie kom så vi tog in hästarna tillsammans och sen fixade vi lite till inför imorgon. Körde fram transporten osv. 
Kjell och Irene kom förbi en sväng så vi tog en fika på uteplatsen. Chokladen på kakorna smälte direkt. 
När S hade åkt till Yvonne för att få massage & Kjell & Irene åkt hem hoppade B & jag i poolen. Så skönt, det svalkade trots att det är trettiotvå grader i vattnet. 
Vi åt grillad kyckling & tog ett litet glas vin ute på kvällen. Det var fortfarande jättevarmt. 
Nu ska jag natta hästarna och försöka komma isäng i tid för att orka upp i tid imorgon. 
Sov gott i värmen. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0