Nattkörning,felskick & premiärdopp

Tim var på AW igår & jag lovade att hämta honom där. 02.10 ringde han och jag körde iväg. Det är många år sen nu som man körde och hämtade ungdomarna nattetid. 
Det var lite svårt att somna om när jag åter landade i sängen. Halv fyra tittade jag på klockan sista gången och satte på ljudboken & somnade till slut. 
Sigge fick frukost kvart i åtta var nöjd med att få lite extra gräs i hagen idag med. 
Stephie kom rätt tidigt och vi åkte in till Hööks och Charlies. 
När vi var på Hööks och handlade sist så beställde jag ett flugtäcke till Sigge, det var 20% på allt men detta fanns inte hemma. Vi bad dom att ta hem det till butiken (inte skicka mot postförskott) för vi har ett presentkort som vi vill använda. 
Men för några dagar sen fick jag ett sms att täcket fanns att hämta på Ica. 
Inte bra då postförskottsavgiften är hög och det inte går att använda presentkortet. 
Stephie ringde Hööks och dom lovade att lösa det genom ett återköp och sen får vi köpa det igen utan postförskottsavgift osv 
Vi tog täcket och presentkortet och åkte till Hööks, men när vi klev ur bilen på parkeringen kom jag på att jag hade glömt kvittot hemma..
Skit också. Jag får åka dit på måndag igen. 
På Charlies skulle Stephie titta på och prova hjälm och ridstövlar. Det gick sådär, vi kom hem med en flaska pälsglans och en liten flaska med dragkedjespray. 
Idag tog Tim premiärloppet i poolen. 
(null)
Ingen av oss andra har badat än trots att det är +30 i poolen. 
Vi åt pannkakor till lunch och sen red Stephie Sigge. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Det blev varmt och svettigt i ridhuset så vi skrittade utomhus efter. 
Jag kände att vi har grillat mycket nu det sista så idag gjorde jag fläskytterfilégrytan med ris istället, jag behövde lite omväxling. 
(null)

(null)

Medan jag fixade disken tvättade Stephie både sin och Tims bil. Det är en snäll  syster det ❤️
Nu ska jag gå ut i stallet och sen ska jag duscha & sova. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0