Tandis, regn & Skara

Halv tio hade jag tid hos tandläkaren idag. Allt såg bra ut så det enda som sved var kostnaden. Drygt åttahundra kronor fattigare klev jag ut därifrån men ändå nöjd med att det dröjer ett år till nästa gång. 
Jag passade på att gå i några affärer med när jag ändå var på stan. Jag köpte en go, stickad kofta på Lindex.  Sen gick jag till New Yorker och där köpte jag ett par kortbyxor, en t-shirt och en kavajliknande sak. Roligt när man hittar lite kläder som man tycker om, dock hittade jag ingen klänning som jag egentligen letade efter. 
Vi drack kaffe när jag kom hem och jobbade vidare på födelsedagstårtorna som finns kvar. 
Sen gick jag ut i stallet för att rida. Stundtals var jag nöjd med honom men sen är han snabb på att räta ut sig och så får man börja om lite. 
Vilda Wilda har fångat sin tredje fågel idag… Jättejobbigt. 
Alla fåglarna har överlevt för vi har fått tag på Wilda & fått henne att släppa sitt byte. 
(null)

Vi åt lasagne till middag & sen blev jag jättetrött & somnade faktiskt tio minuter på soffan. 
Stephie kom tio över fem & då åkte vi direkt till Skara för att besöka Skara ridsportbutik. 
S behöver både ny hjälm och nya ridstövlar. Nu hade dom tyvärr inte rätt storlek & modell hemma men det var ändå bra att få prova. 
På hemvägen stannade vi till på McDonalds för att köpa en Frozen Tropical Lemonade. Vi har varit sugna på att prova den ett tag men när vi var iväg sist så var maskinen som gjorde lemonaden trasig. Nytt försök idag resulterade på samma sätt, 
- nej vi har ingen lemonad…
Varför har ni den på menyn då??
(null)
Ok, vi bestämde oss för att prova en Mississippi Mud Pie istället. Den ser ju också god ut. 
Men jag lovar, den såg inte ut som på bilden! 
Vi fick nån halvsmält hopjoxad röra, som inte alls såg aptitligt ut. Dåligt! 

Det ösregnade på vägen dit & det har varit väldigt blåsigt i eftermiddag. 
(null)
Det var nog bra med lite regn men nu tar vi gärna mer sol och värme igen. 
Time to sleep 
Nattinatti 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0