Träning och tävling

Jag gick upp halv sex i morse och gav hästarna frukost inne. 
Kvart över sju var Sigge lastad och vi körde mot Lekeryd. 
Det var redan +24 grader så att det skulle bli en svettig träning visste vi! 
Stephie tränade Belle 8.30 för Cilla. Det är en av hästarna som Mickan rider i vanliga fall. 
Jag gick med Sigge först och sen hoppade jag upp och travade fram honom lite. Han var så himla fin sen när Stephie tränade! Cilla kallade honom t o m för piaffkungen 😅
Dom fick rida byten på nya linjer för att försöka få ordning på det från höger till vänster. Hon är så bra Cilla.
Två hästar var tränade och klara strax före 10 och då stod Mickan klar med Bailando lastad i hennes lastbil. Stephie tog sin ryggsäck med tävlingskläder och åkte med Mickan till Mantorp för att tävla. 
Jag körde hem med Sigge och badade honom innan han släpptes ut i hagen. 
Sen badade jag mig själv en stund i poolen. 
(null)
Det blev ännu varmare sen, +34 var dagens toppnotering. 
B ville äta lax idag så jag åkte & köpte en hel laxsida. Men jag han bara skrapa potatisen innan Stephie ringde och undrade om jag kunde komma och hämta henne i Lekeryd. 
Tävlingen gick bra, trots värmen.  Det blev en tredje placering och dom är kvalade till Breeders.

(null)

(null)
Bailando fick en välförtjänt dusch när dom kom hem. 
B hade lagat färdigt maten så till slut 17.15 kunde vi sätta oss och äta. Till efterrätt åt vi jordgubbar. 
Vi var ute en stund till på kvällen. Det kom en ordentlig regnskur medan vi var på väg hem så det rensade luften lite, det blev något lite svalare ute. 
Skönt. 
Till och med jag tycker att det är väldigt varmt när det är uppåt +30. 
(null)

(null)

Jag är ju inte van att gå upp tidigt längre så nu är jag jättetrött! Ska natta pållarna och gå och lägga mig sen. 
God natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0