Trasig bil, betong och ridning

Dagen började som vanligt med stallet och Wildas utestund. 
Bosse åkte in och besiktigade min bil under tiden. När han kom hem satte vi på kaffe men vi hann inte dricka det för precis då ringde Tim och sa att hans bil "dött". Han var på väg till ett kundmöte i Tenhult men halvvägs började alla (!) varningslampor blinka & sen stannade den. 
Jag hoppade in i min bil direkt & körde dit. Bosse skulle iväg & besiktiga Tims motorcykel & sen kom han också. 
(null)

Bilen gick inte att starta men Bosse fick igång den med startkablar och det troligaste är att det är generatorn som har packat ihop. 
Bilen är på verkstaden nu i alla fall. 
Vi åkte hem, tog en snabb kopp kaffe och kopplade på släpkärran & sen körde Tim & jag till lägenheten. 
Idag var det jobb på badrumsgolvet på schemat. Det behövde tas bort mer betong där & det mesta gjorde Tim igår men lite återstod. Efter en timme var vi klara och lastade en massa betongrester som vi senare körde till sortergården. 
(null)

 Tims kompis som ska göra badrummet kom tillsammans med en VVS-are och tittade gjorde lite planering osv. 
Stephie var i stallet när vi kom hem. Jag hade ju inte ätit på hela dagen så jag var rätt hungrig. Tim var snäll & bjöd mig på pastasallad med kyckling som dom hade en stor skål av. Så jag åt lite innan jag gick ut & red. 
(null)

Idag red jag Sigge och Stephie red DR. Sigge kändes fin på slutet. 
(null)

Nu är det tid för sista stallpasset för dagen. 
Sen ska jag sova. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0