Äntligen Sommartid

Inatt ställdes klockan fram en timme, så vi har äntligen fått sommartid. Jag älskar det för det är ju ljusare så mycket längre på kvällen nu. 
Innan vi gick ut i stallet bakade vi crispkakor och satte på en stek. 
Jag red Sigge långa rundan idag. Vädret var  sådär, mulet och blåsigt men vi slapp regnet. 
(null)
Stephie gick med. 
När vi kom in skalade vi potatis och gjorde sallad & åt söndagssteken tillsammans. 
Yvonne kom och masserade hästarna sen. Båda två fick sig en omgång. Sigge är väldigt tydlig med att tala om var han tycker det är skönt och var han inte gillar att hon "knådar"!
(null)

(null)
Han somnar nästan när hon är på dom bra ställena men vaknar snabbt när hon kommer åt någon muskel som är stel och öm. 
Det tar nästan en och en halv timme per häst så klockan var nästan sex innan hon var klar. 
Stephie ville springa en sväng så vi bytte om & stack ut. Vi sprang uppe i skogen, drygt 6,5 kilometer i ganska bra tempo. 
(null)

Så nu är kroppen förhoppningsvis trött & vill sova. 
Jag har inga större problem med tidsomställningen faktiskt. Ikväll hade jag kunnat lägga mig halv tio, för då var jag trött, och det innebär ju halv nio vintertid. Men då var jag inte klar med stallet och så vidare så nu är det läggdags tjugo i elva istället. 
God natt 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0