Fågeljakt och skåpsstädning

Vi har haft soligt & fint idag men det har blåst lite. Wilda gick på småfågeljakt men det slutade 1-0 till lilla pippin. 
(null)
Här sitter hon på staketet vid poolen och har spanat in en gråsparv. Jag vet inte hur hon kan se den egentligen. Ni ser på bilden nedan var fågeln sitter. 
(null)
Hon ägnade en lång stund att fundera ut hur hon skulle kunna få tag på den. Hon hoppade ner från staketet, prövade att klättra på pooltaket, ville sitta på mina axlar osv 
(null)

Strax efter att jag tog denna bilden hoppade hon... 
Fågeln flög och Wilda föll...
Men hon klarade sig bra. Sen nöjde hon sig med att jaga insekter. 
Vi satt ute & drack kaffet idag. 
När vi kom in började vi rensa i pappershögar som blivit liggande och slängde lite gammal bokföring. 
Sen gick jag vidare till skåpen vi har vid köksbordet/trappen. Där fanns det mycket gott & blandat. En hel del skräp men också en del roliga foton och tidningsurklipp. 
Wildis var med förstås. Hon gillar skåp. 
(null)
Vi satte ju in vårt nya kök 2008 (så det är ganska gammalt nu!) men i två av dom här skåpen hade vi inte monterat i hyllorna än.    Men nu är det gjort! Skönt! 
Stephie red Sigge lite först och sen red jag. Stackars S får tjata & tjata på mig hela tiden. Det är inte lätt att hålla ordning på alla kroppsdelar samtidigt på både mig & hästen! 
Coppen longerade vi bara idag. 
Good Night 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0