Fläskig middag & fin himmel

Idag blev det negerbollar till förmiddagsfikat. Så får man väl inte säga förstås. Jag menar att jag gjorde chokladbollar...
När S kom gick vi ut i stallet och gjorde iordning Sigge. Stephie red båda idag med men vi tog dom en i taget. Båda fick skritta ut en liten sväng efteråt. 
(null)
Det var väldigt blåsigt ute, inte alls speciellt skönt. 
Stephie föreslog att vi skulle äta fläsk, sås och potatis, bra idé tyckte alla, så S köpte med fläsk hit. 
Det var Stephies älsklingsrätt när hon var liten, hon önskade alltid fläsk på sin födelsedag. Jag håller med, det är jättegott!  
Amanda var lite tveksam först för hon gillar inte bacon så mycket, men hon ville smaka i alla fall & hon gillade det! 
Men vad mätt man blir! Man orkar ju knappt resa sig efter maten. 
Vi satt en stund i soffan innan vi orkade släpa oss ut på en promenad. Solen var på väg ner & himlen var så fin! Så nu bombar jag er med bilder på kvällshimlen över Bankeryd. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Det ser nästan ut som om det brinner. 
Kvällen har sen varit lugn. I soffan framför tv.n med bara ett glas vatten, jag är fortfarande mätt, bara törstig efter det salta fläsket. 
Det blev sent igårkväll, jag släckte inte förrän efter halv ett så nu ska jag natta hästarna och gå och lägga mig i tid ikväll. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0