Halv storm, städade hagar och gigant

Oj vad det har blåst idag! Sol men med riktigt friska vindar. 
Jag fick mata hästarna en bit in i hagen så att inte hösilaget skulle blåsa iväg för dom. 
Stephie och Danne kom runt tio. Vi tog med båda hästarna på skogsrundan. Jag red Sigge & dom andra gick. Trots blåsten höll sig hästarna lugna, det kan ju annars trigga dom till lite bus. 
Dom brukar få en morot eller ett äpple när vi är tillbaka i stallet. I morotssäcken hittade Stephie en gigantisk morot! 
(null)
Så himla stor!
När vi kom tillbaka tvättade Stephie och Tim sina bilar och jag körde in ensilagebalar. 
Sen gick S & jag bort och hämtade alla hästgrejer som vi tvättat hos Pia. 
Vi fikade tillsammans sen, jag tyckte att noblesskakorna var godare idag när dom var kalla. 
Jag slappade lite i soffan & tittade på tv en stund. Bosse åkte till Ica & köpte mat. Han ville prova deras kasse med två-rätters färdig mat för två personer för 199:-  
Det var asiatisk nudelsallad till förrätt och Örtbakad fläskfilé med rostade rotsaker och svampsås till huvudrätt. Riktigt gott allting. 
Hästarna fick gå in halv fyra och då tog S & jag varsin grep & skottkärran och mockade hagarna. Så nu är dom ganska rena & fina.  
Annars har min dag varit ganska lugn. 
Wilda har också tagit det lugnt idag, inga kraschade krukor eller så. 
(null)
Lilla pluttan. 
Nu tittar vi på Farmen finalen & dricker en kopp te. 
God natt 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0