Handling med förhinder och rivning av staket

På förmiddagen fick våra krukväxter lite extra kärlek. Jag brukar vattna blommorna när Wilda är ute för hon vill så gärna vara med annars och gräva lite i jorden och så vidare. 
Jag behöver plantera om flera av fredsliljorna men har ingen jord hemma än så idag klippte jag bara bort vissna blad. 
Jag tvättade & strök en del med innan vi drack kaffe. 
Sen tog jag bilen och åkte & handlade. Fast halvvägs ringde Stephie & sa att bonden var på väg för att tömma gödselstacken. 
Jag vände och körde hem igen för att ta in hästarna. Vår stack ligger heldumt till, vi måste riva delar av Sigges hage för att dom ska kunna köra in genom den. Inte bra. 
Det gick rätt smidigt idag ändå, tre stolpar upp och lite tråd att linda bort.
När allt var klart körde jag mot Ica och apoteket igen.
Dom säljer den ansiktscremen jag använder billigt nu (3 för 2) Jag tänkte handla på nätet egentligen men då skulle jag ändå få hämta ut det på apoteket??? Det gick inte att välja att få det hemskickat, jättekonstigt. 
Så då kände jag att jag lika gärna kunde handla själv. Men när jag såg att det kostade 100:- /burk mer där så åkte jag hem och beställde på nätet ändå. Men från ett annat apotek med leverans hem till brevlådan. 
Efter maten gick jag ut och "lagade" hagen igen. Hästarna fick vara kvar inne för klockan var nästan halvåret innan jag var klar. 
Vädret för denna veckan ser inte så muntert ut. 
(null)
Vi ser ut att få en hel del snö... 
Vi har ju en liten gråsparv som har flyttat in i stallet. Han sover i ett boxfönster varje kväll, ser ut som en liten dunboll. 
(null)

Vi hade ett litet battle med Wilda idag. Det var dags att klippa klorna igen. Något av det värsta hon vet, tydligen. 
Det gäller att ha tjock tröja och handskar på sig för hon gör allt för att komma loss. Men till slut lyckades vi ändå, hon måste ju vänja sig någon gång. 
Stephie red båda pållarna idag med. Det var många hästar i ridhuset men till och med Coppen klarade det galant. Till saken hör att inte alla kan styra och stanna sina hästar vilket kan bli farligt särskilt om man själv sitter på en unghäst. 
Tim och Amanda bjöd på jättegod tacopaj på kvällen. 
Nu sover djuren och alla andra i huset. 
(null)

(null)

Dags för mig att släcka oxå. 
God natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0