Hjärtat i halsgropen

Det har varit en ganska händelserik dag. 
Vi vaknade runt halv fem av en fruktansvärd stank!
Hade Wilda bajsat i sängen???? 
Jag måste öppna fönstret och vädra tänkte jag, för det var en vidrig lukt! Men när jag tänkte till insåg jag att lukten kom utifrån. Det var bonden som gödslade åkrarna. Det har aldrig luktat så mycket inomhus förut, omöjligt att sova vidare. 
Sen fortsatte det när jag släppte ut hästarna, Sigge blev hög som en giraff och stirrade ut på fältet brevid hagen. Där stod två jättestora spöken.... 
Jätteläskiga Svanar var det, som tur var bestämde dom sig för att flyga vidare så det blev lugnt i hagen. 
Vi hade jättefint väder idag med  så efter frukosten gick vi ut med Wilda. Vi fick låna grannens släpkärra och började lasta den nedsågade linden. 
(null)

(null)

Men rätt vad det var hände nåt som inte får hända. Bosse ramlade och slog sig i foten.   Jag blir tyvärr arg när han slår sig, för jag orkar inte med fler skador nu. 
Vi har haft nog av dom!!
Jag lindade hans fot och hoppas på det bästa, en stukning bara kanske? Han kan gå försiktigt på den så det löser sig nog. 
Stephie kom och red Coppen efter jobbet. Då fick jag hjärtat i halsgropen två gånger till. Coppen blev rädd för något och drog iväg i full galopp två gånger. 
Men han bockade inte och hon fick stopp på honom ganska snabbt. Jag "kopplade" honom en stund sen och gick med runt tills han kändes lugnare. Sen kunde hon trava & galoppera en stund igen. 
(null)

(null)
Jag hämtade Amanda på Padel Zenter vid åtta för Tim kom hem sent ikväll. Han var nöjd efter att ha gjort en väldigt bra affär. 
Imorgon vill jag ha en lugnare dag. 
Inget som skräms och inga skador & sjukdomar osv. 
Sov gott
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0