Hovslagaren & sortergården

Jag släppte ut hästarna halv sju idag. Sen när stallet & jag var klara plus frukosten uppäten gick jag ut och tog in hästarna igen vid halv nio. 
Jag borstade båda två & kratsade hovarna osv. Klockan tio kom Rolf och skodde om dom. 
(null)
När båda hade fått på sommardojorna fick dom gå ut i hagarna igen & äta lunch medan jag fick gå in & fika. 
Sen åkte vi iväg till sortergården med lasset från lägenheten som vi hämtade igår. 
Jag gillar inte riktigt att åka dit överhuvudtaget men ännu mindre tillsammans med B... 
Gubbarna som jobbar där är som hökar & tittar hela tiden så att du inte slänger nåt fel. Om vi säger så så är B inte supernoga när vi är där. Något kan kastas fel här eller där & det vill inte jag! 
Nåja, idag gick det bra, vi hade bara trä, kakel, tapetrester och en spisfläkt = lättsorterat.
 Jag gjorde en broccoli/ädelostgratäng & stekte kassler till. 
Efter maten tog jag in hästarna igen och gick bort och satte på en till tvättmaskin med hästgrejor. 
Sigge fick gå en skogstur idag med, han har varit lite tjock i ett bakben så han fick en skrittdag till. 
(null)
Stephie red Coppen i ridhuset, han är duktig och det går framåt med hans utbildning. 
Nu ska vi sova
(null)

God natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0