Lägenhetsrenovering

Jag vaknade vid sju idag & fixade stallet. 
Stephie kom tidigt, medan jag åt frukost.          Vi gick över till Pia och lånade nyckeln till hennes tvättstuga och satte på en maskin med hästgrejer. 
Sen tog vi en pw. 
(null)
Vårens första snödroppar
(null)

Vi drack en kopp kaffe innan vi åkte in till Tim & Amandas nya lägenhet inne i centrala Jönköping. Den ska typ helrenoveras så vi satte igång direkt. Amandas föräldrar Pelle & Åsa kom också och hjälpte till. 
Pelle rev köket medan vi "tjejer" tog tag i strukturtapeten i vardagsrummet. Det är inte det enda rummet som har strukturtapet tyvärr! Men vi jobbade på bra och blev klara med det rummet och hann även ta en vägg i hallen. 
(null)
Vardagsrummet med dörr in till sovrummet (som ska sättas igen)
(null)
Köket 
(null)

(null)
Köket lite senare på dagen. 
(null)

Dom har en stor fin balkong som vi kunde sitta & äta hämtpizzan på. 
(null)
Mjäll?? 
Nej men jag borde ju såklart haft en keps på mig. Tapeterna dammade när vi rev ner dom med "skrapor " så vi nös och var helt täckta av damm allihopa. 
När vi kom hem gick S & jag bort & hängde "hästtvätten" & sen gick vi ut på en pw till med Amanda. 
Vi hann precis duscha, poppa popcorn och hälla upp ett stort glas vatten samt ett halvt glas vin innan melodifestivalfinalen började.  Det var skönt att få sätta sig i soffan efter en dag med full fart. 
Nu somnar jag strax med mobilen i handen. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0