Möjligheten att bestämma över sin egen tid

Vilken fördel det är att själv få bestämma över sin tid. Jag är väldigt privilegierad som får göra det. Som nu när solen skiner & jag kan vara ute, fika ute, springa en runda osv. 
Jag har hunnit städa också och baka blåbärsmuffins. 
Bosse hade en kompis här på förmiddagen och vi satt ute & fikade. Det var riktigt skönt & vindstilla på uteplatsen. 
Jag sprang en sväng sen, en där jag slipper asfalt på ungefär halva rundan. Det har torkat upp rätt bra i skogen nu så det gick bra att springa där nu. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Vi åt makaroner och falukorv när jag kom tillbaka. Sen åkte Bosse till flygklubben och jag gick ut och red. Det blev bommar idag och som vanligt en massa övergångar. Avslutade med tio galoppfattningar i varje varv. 
Det finns ju någon/några som bestämmer lite över min tid....
Djuren. 
Men det är helt ok, jag vill inte vara utan dom, då vore ju inte mina lediga dagar lika "roliga" ! 
Man vill ju inte vara sysslolös. Så nu ska jag gå ut och natta hästarna. 
Natten till idag sov jag verkligen som en stock! Jag vet inte när det hände senast... för över trettio år sen kanske...
Jag hoppas på fler såna nätter! 
Hoppas ni också får sova gott inatt. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0