Morgonrusning & fika i solen

Igårkväll när jag gick ut i stallet för att nattfodra var månen stor och fin. 
(null)

Jag gick upp 07.15 och klädde på mig för att gå ut i stallet. Då ringde det. 
Det var Pia (grannen) vars häst hade rullat fast i boxen igen. Det är tredje gången nu!     Jag sprang dit för att hjälpa till att dra loss henne men precis när jag kom dit lyckades Pia själv dra loss henne. 
Efter stallfix och frukost åkte Bosse till tandläkaren och jag gick ut med Wilda. Vädret var underbart idag, sol +13 grader och nästan vindstilla. 
(null)

(null)
När Bosse kom hem igen tog vi ut några utemöbler och drack vårt kaffe ute i solen. 
(null)
Vi satt vid gaveln på garaget idag för dom möblerna var mest lättillgängliga. 
Vi åt mat ganska tidigt (för att vara oss!) redan vid ett. 
Bosse åkte till flygklubben halv två och jag tog en timmes pw. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Så fina stigar och vägar har vi att gå på. Gillar verkligen att gå upp till "utsikten" ovanför Labbarp. 
När jag kom hem satte jag mig en liten stund i solen. Sen bytte jag om till stallkläder och tog in hästarna så att dom fick äta. Jag tog skottkärran och gick ut & mockade i hagarna plus skurade ur deras vattentunnor och fyllde nytt vatten i dom. 
Efter det ryckte jag manen på Coppen innan jag borstade och sadlade Sigge. 
Stephie kom direkt till ridhuset och körde en träning för mig. Men jag red urdåligt idag, usch, inte kul alls. 
Sen var det Stephies tur att rida Coppen. 
Klockan blev åtta innan vi var klara att gå in. Te och ett par knäckebröd smakade gott efter drygt sex timmar ute. 
Nu ska pållarna få sitt natthö och jag ska duscha. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0