Mystiska ”skrik”, sol och surikat

Igårkväll när jag körde ut skottkärran hörde jag något konstigt "skrik" igen. Kommer ni ihåg för ett par veckor sen att jag hörde typ "grisskrik" eller bröl från en råbock en kväll?  Skriet igår lät helt annorlunda, först lät det nästan lite mänskligt fast ändå inte utan mer som nån jättestor fågel typ... Som en Vilddvittra 😱
Lite läskigt faktiskt. 
Om jag hör det ikväll igen ska jag försöka spela in det. 
Imorse hade jag sällskap av en liten söt fågel 
(null)
Han har bosatt sig i stallet nu när vintern kom tillbaka. 
Wilda var ute nästan en timme på förmiddagen. Det var -7 när jag vaknade men blev snabbt varmare i solen. Men som mest tror jag det var +3 så inga höga temperaturer precis. 
Efter kaffet tog vi en promenad. Vissa vägar är snöiga och hala medan det töat bort helt på vissa ställen. 
(null)

(null)

(null)
Bosse åkte till flygklubben på eftermiddagen för att ha flyglektioner och en uppflygning. Jag gjorde en god smoothie och satt ute i solen en halvtimme. 
(null)

Båda hästarna var klara när Stephie kom. Hon red båda idag med. 
Wilda är många djur i ett. Katt, vildkatt, papegoja och surikat. 
(null)

(null)
Hon ser för rolig ut när hon sitter så och tittar ut på småfåglarna. 
Snart dax att nattfodra. 
God natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0