Trädfällning, mat & bak

Idag skulle fönstren bytas i Stephies lägenhet så hon har suttit här och jobbat. 
Hon tog stallet i morse också, men hästarna var kvar inne när jag vaknade. 
Jag trodde att det hängde på vädret för det blåste massor & yrde lite snö. Men orsaken var ett nedfallet träd, det hade ramlat över tråden in i Coppens hage. 
(null)
Bosse och jag gick ut och tog med sågen för att få bort grannens gamla gran.     Motorsågen vägrade starta så det fick bli den gamla fogsvansen. När staketet var lagat fick hästarna gå ut. 
Jag gjorde chokladbollar till kaffet som vi drack lite tidigare idag för Bosse skulle åka med Peter till Göteborg och hämta en bil (igen) 
Jag åkte och handlade till dagens middag och satte igång med den direkt när jag kom hem. Det var dags för långkok igen, gulasch stod på menyn. 
(null)
Wilda övervakade att allt gjordes på rätt sätt. 
När köttet stod och puttrade på spisen gjorde jag pannkakor till oss. Danne hade kommit med för det blev för stökigt att sitta i lägenheten och jobba mitt i fönsterbytena. 
När jag ändå stod i köket passade jag på att baka godiskakor också. 
Maten var klar runt fem-tiden, men den fick stå kvar på spisen för vi gick ut i stallet först. 
Stephie red bara Coppen idag, Sigge fick vila. 
Vi åt tillsammans alla sex ikväll. Gulasch med en klick creme fraiche, sallad och vitlöksbröd. 
(null)
Det ser visst inte så gott ut...
Men det var det i alla fall. 
Vi hade blivit förvarnade om 10-15 cm snö & halv storm idag med trafikkaos osv men med facit i hand har vi klarat oss riktigt bra här. Det har snöat lite men sen regnade det bort strax efter. Nu hoppas vi på att snön faller någon annanstans dom kommande dagarna med. 
Time to sleep
Good Night
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0