Vårblommor & ny MC

Bosse åkte & klippte sig efter frukosten så det blev jag som fick ta ut Wilda igen... Det är inte min favoritsysselsättning, jag vill vara aktiv, inte bara stå kasta pinnar eller så. 
(null)

Jag "tränar" i och för sig en del under tiden. Ibland undrar jag vad grannarna tänker när jag gör squats, burpees, hoppar hopprep m.m
Men skit samma, dom får tycka vad dom vill. 
Jag hann med en pw också innan Bosse kom hem. 
(null)

(null)

(null)
Nu blommar både vitsippor, blåsippor & tussilago här. I rabatten har tulpanerna kommit en bit på väg. 
Efter en slurk kaffe åkte vi iväg till sortergården i Habo (den i Bankeryd var stängd)  & tömde skräpet från lägenheten. Bosse hade medicin att hämta på apoteket också och till slut stannade vi till på Kullbergs hyvleri & lastade 22 balar spån på släpkärran. 
Skönt att ha det hemma, det borde räcka i elva veckor och då är det väl nästan midsommar! 
Det fick bli spagetti med köttfärssås till middag. 
Sigge fick stå ut med två ryttare idag med. Stephie började & sen fick jag ta över. Det var tre andra hästar i ridhuset samtidigt & lite rörigt. Svårt att träna program då...  
Vi skrittade ute en sväng efteråt, det är så himla skönt att det är ljust så länge på kvällarna nu! 
(null)

S hade lånat en hoppsadel att prova på Coppen. Vi har haft funderingar på om dressyrsadeln åker fram & trycker för han har börjat "strejka". 
Men problemet var inte så enkelt tyvärr. Han funkade inte med hoppsadel heller..
Medan vi red kom en leverans till Bosse. Hans nya MC blev hitkörd. 
(null)
Dålig bild men lite snygg var den. 
Vi käkade räkmackor på kvällen som B köpt för att fira att han fått sin nya hoj. 
Nu hoppas jag på bättre sömn än förra natten för den var inget vidare. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0