Vi har lekt arborister

Vilket härligt väder vi har haft idag. Soligt & nästan vindstilla. 
Wilda gillar också sol & värme. 
(null)

(null)
(null)
Hon jagar flugor som sitter på den gula fasaden. 
Vi fikade på uteplatsen och det var jätteskönt. Äntligen går vi mot rätt årstider! 
(null)

Vi påbörjade ett projekt förra året som det var dags att avsluta idag. Ett jobb för en arborist, men en sådan ville ha 15 000:- för att göra jobbet. Så nu gjorde vi det själva. 
Vi sågade ju ner större delen av linden på baksidan förra året när vi hade liften här. Men en stor gren var kvar. 
(null)

Jag var väl lite tveksam till att Bosse skulle stå på stege med motorsågen, men fick honom i alla fall att sätta fast stegen ordentligt med spännband. 
(null)

(null)
Det gick bra och vi fick ett riktigt träningspass när vi bar bort alla grenar och stammen. 
(null)

(null)
Det här är vad som återstår av vår jättestora lind. Lite sorgligt för den var jättefin, men fy vad den skräpade ner, så mycket löv & skit som hamnade på uteplatsen. 
Vi la alla trädrester på "Stephies" parkering. Vi måste låna en kärra & köra det till sortergården men vi orkade inte bära mer idag. 
Vi åt lasagne sen och jag orkade inte röra mig efteråt. Jag blev alldeles för mätt & släpade mig till soffan & där blev jag kvar tills Stephie kom. 
Hon red båda hästarna i ridhuset. Båda var snälla & gjorde det dom skulle. 
Nu är jag jättetrött! 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0