Äntligen lite sommarväder!

S & D tog hand om pållarna i morse så jag låg kvar i sängen till klockan åtta. 
Wilda fick gå ut ganska tidigt för vi skulle åka till lägenheten sen. 
Solen sken och det var riktigt skönt ute. 
I lägenheten satte vi upp reglar till den nya väggen in till badrummet. 
(null)
Vilken tid allting tar! 
På hemvägen körde vi förbi McDonalds och köpte med mat hem. Jag åt upp s snabbt jag kunde för Stephie väntade på mig i stallet. Hästarna var nästan klara när jag kom ut. 
Vi gjorde som förut att jag joggade igång DR medan Stephie red Sigge. DR behöver lite tid på sig för att få igång sin stora kropp, han är en slow starter kan man nog säga. 
Sigge är tvärtom, där går det undan från första travsteget! 
Det var inte jättemysigt att rida med ett Chicken McNuggets & Co-mål i magen men jag klarade mig från magknip. Det hade aldrig gått för ett antal år sen. 
Efter ridningen tog S & jag en pw. Vädret var underbart, äntligen lite sommarkänsla. 
(null)

(null)
Bönderna slog det första ensilaget idag. Väldigt tidigt, runt midsommar var ju riktlinjen förr, fast då tog man ju hö och inte ensilage. 
Syrenerna blommar också nu, jag har en känsla av att dom brukade blomma runt skolavslutningen förr..
(null)

Bosse och jag satte oss på uteplatsen sen och drack ett glas vin med lite kex och ost till. Så varmt & härligt i solen. Äntligen! 
(null)

Bosse har redan somnat och jag ska gå ut och mata djuren i stallet. Sen blir det sängen för mig också, tänker försöka gå upp tidigt imorgon och åka till torget. Vi får se om jag lyckas. 
(null)
God natt från Kolaryd 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0