Bröllopsdag med Blackstone

Idag, den 21 Maj, för trettiotre år sen gifte vi oss Bosse & jag. 
(null)

Det är inte klokt egentligen, 33 år, det är ju lång tid! 
Förmiddagen var full av "hemmafix". Vi sågade isär dom sista stockbitarna så att vi orkade lyfta på dom på släpkärran och började rensa gräsmattan från maskrosor. Jag brukar "vägra" göra det (känns helt onödigt) för dels tycker jag att maskrosorna är fina och så är dom ju omöjliga att utrota. 
Men om jag inte gör det så gör B det och han har ont i ryggen & hela resten av kroppen, så för att spara hans kropp så kröp jag runt på gräsmattan med en kniv & drog upp maskrosor. 
(null)

Stephie hade jobbat in ett par timmar så vi red tillsammans på eftermiddagen. Jag joggade igång DR medan hon red Sigge. Det som är positivt med att sitta på DR är att plötsligt tycker man att Sigge både är liten och ganska lätt. Inte lättriden men lätt i typen liksom. 
DR är ju riktigt stor och kraftigare i typen. 
Efter en snabbdusch försökte jag hitta något att ta på mig. Bosse ville att vi skulle äta på restaurang idag. Jag har ju inte behövt annat än mys & ridkläder i snart 1,5 år! Så vad tar man på sig????
Jag har en ny jumpsuit som jag skickat efter men har ingen tröja, jacka eller skor till den. 
Så idag fick det helt enkelt bli svarta jeans (trots våren) & en blus. 
Efter tips från Stephie åkte vi in till Tändsticksområdet i Jönköping och gick in på Blackstone steakhouse. 
(null)
Vilken fullträff det var! Så himla gott var allting!! Kolla menyn nedan. Vi åt denna trerätters Chefs choice menu 
(null)

(null)

(null)
Förrätten - löjromstacos, så goda!
(null)

(null)
Oxfilén med valfri potatis, vi valde bakpotatis, sallad & två valfria såser. Helt underbart! 
(null)
Åh!! Efterrätten!
 Melting chocolatebomb med hallon sorbet. Titta på Bosse chokladbomb så ser ni hur den såg ut när den kom in, innan servitrisen hällde varm chokladsås på så den smälte. 
Mums säger jag bara!! 
Tio poäng av tio till Blackstone från oss. 
Som ni förstår har vi inte gjort så mycket mer efter all den goda maten. Med halvt paltkoma har vi suttit i soffan och tittat på tv. 
Nu ska hästarna få sitt & sen får det bli tidigt i säng för imorgon ska vi upp ganska tidigt och åka till lägenheten. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0