Det är högtryck i Kolaryd

Det har varit full fart här idag, jag har inte suttit ner många minuter. 
Efter frukosten dammsög jag nerevåningen innan jag gick ut. Jag blev förvånad när jag kom utanför dörren för det var så varmt.     Man frös inte i t-shirt! Så himla skönt att värmen kom till slut. 
Vi satte igång med att göra iordning uteplatsen (på baksidan) klar för sommaren.  Alla plattorna är avspolade med högtryckstvätten och nu är möblerna framme och baren är snart klar att öppna. 
(null)

(null)
Det är så mycket roligare att öppna baren än att stänga den på hösten. Nu har vi allt det mysiga framför oss! 
Vi hade gulasch kvar från igår så vi kunde äta lite snabbt. Efter maten åkte Bosse till flygklubben och jag dammsög övervåningen innan jag gick ut och fortsatte med högtryckstvätten & spolade av nere utanför uthuset. Fy fasen vad jag blev skitig...
(null)
Byxorna och stövlarna var värst. 
När jag var klar därute tog jag in hästarna och bytte sen om till träningskläder och sprang en sväng. Det var riktigt svettigt idag men skönt ändå. 
Stephie red båda idag med. Det är Cillaträning på torsdag så S behöver rida Sigge innan. 
(null)
Vi skrittade av Sigge ute efteråt och mötte då Bosse och Tim med motorcyklarna. 
(null)

(null)

(null)

Vi hade +22 grader klockan sju ikväll. Båda hästarna behövde tvättas efter ridningen, man är inte van vid värmen än. 
Jag behövde också en dusch efter dagens vedermödor. 
Nu ska jag gå ner och kamma mig och fläta ihop håret & sen lägga mig och sova. 
Wilda sover redan, på sitt sätt! 
(null)
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0