En mil i skönt tempo

Efter frukosten var det nödvändigt att ta fram dammsugaren. Det blir ju mer att städa när vi är hemma hela dagarna. 
Jag gick ut en stund sen och började rensa ogräs vid stallet, det växer bra i gruset...
Bosse åkte iväg till Nässjö för att serva sin MC vid lunch. Jag tog på mina träningskläder och gav mig ut på en joggingtur. Solen sken och det var skönt i bara t-shirt. 
(null)
Det är så grönt (och gult) & fint överallt. 
(null)
Jag sprang en bit av Bankerydsleden, det är ju roligt att variera rundorna. Man springer mycket i fin gles tallskog där, på mjuka barrtäckta stigar. Det gillar jag. 
(null)

(null)
Man skymtar taket på Labbarp till vänster om träden som står längst till höger. (Krångligt!)
Där bor ju vi ungefär så jag är en bit hemifrån. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Härligt (?!) svettig efter drygt en mil. 
Jag satte mig i soffan när jag kom in och försökte återställa vätskebalansen. Wilda kom och gjorde mig sällskap, så mysig. 
(null)

Det fanns kalops kvar som jag värmde och åt, sen städade jag lite till och hängde tvätt. 
Stephie och jag red tillsammans idag igen. Jag joggade fram DR medan S red Sigge. 
Vad olika dom är hästarna! Jag brukar ju säga att Sigge växte, blev 1.70 & alldeles för stor. Men jämfört med DR är Sigge både liten och lätt i modellen, haha. 
Det är alltid roligt att prova nya hästar (om dom är snälla) men också lite svårt. 
Bosse var sugen på att grilla korv på kvällen så det gjorde vi. T&A åt med oss på uteplatsen. 
(null)

Nu ska jag gå ut och natta pållarna och sen natta mig själv. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0