Firning av sextioåriga vän

Igårkväll var jag ute i stallet kvart i elva och det var faktiskt inte helt mörkt. Det är så skönt nu när det är ljust länge på kvällarna och tidigt på morgonen. 
(null)

Jag hade ställt mitt alarm på 06.30 i morse, men jag gick upp redan klockan sex. Jag gjorde mig själv iordning först innan jag gick ut i stallet. 
Före åtta hade jag ätit frukost och var klar att åka med Bosse till Woody i Habo för att lasta gipsskivor på släpkärran. 
När vi kom hem tog B ut Wilda och jag åkte & handlade. 
Anette fyllde sextio år förra veckan och vi bjöd hit henne på lite grillat ikväll. 
Vi körde favorit i repris & jag marinerade fläskfilé (som sedan blev grillspett)
När köttet låg i sin marinad tog jag bilen och körde till Habo för andra gången idag. Denna gången för att besöka systembolaget & köpa en liten flaska bubbel till Anette. Fick med mig en flaska Prosecco Rose’ oxå. Den ska jag dricka vid poolen i sommar. 
Vi hade köpt två handmålade champagneglas (från Kladd by M) och en bricka målad av Peder Fredriksson till Anette. 
Jag slog in grejerna när jag kom hem och fick genast hjälp (eller stjälp!)
(null)

(null)
- Snälla matte jag vill också ha paket och det här fina guldsnöret. 
Snäll som jag är (?) gjorde jag ett litet paket till Wilda som hon kastade sig över & snart gjorde småsmulor av, hahaha. 
(null)

(null)

Jag åt en liten tallrik med spagetti med köttfärssås innan jag satte på mig ridkläderna. 
Sigge fick jogga & trava över bommar idag i låg form. 
(null)

En snabbdusch och en ny fläta hann jag med innan jag satte fart med maten & gjorde grillspett, rostad färskpotatis, sallad, vitlöksbröd och bakade en kladdkaka & vispade grädde till den. 
Stephie köpte med hallon (som jag glömde) när hon kom efter jobbet. 
Det var lite kyligt ute men med jackor på och filtar om benen gick det bra. 
(null)

(null)

Tim kom från jobbet & lägenheten vid åtta & då grillade jag en gång till & satte in potatis & bröd i ugnen. 
Stephie och jag nattfodrade tillsammans innan hon åkte hem till sig igen. 
En fin kvällshimmel var det ikväll över stallet. 
(null)

Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0